Automašīnu nomas uzņēmuma “Avis” svaigi apkopotā informācija un dati par iepriekšējo gadu liecina, ka ir pieaugoša tendence rezervāciju īstermiņa automašīnām veikt pēdējā brīdī. Kā arī cilvēkiem palielinās vēlme plānot garākus, vairāku dienu braucienus. Labā ziņa – palielinās tūristu skaits no Amerikas Savienotajām valstīm un Skandināvijas reģiona. 

 

Tendences pilna servisa līzinga nozarē norāda, ka jūtami mazinās pieprasījums pēc automašīnām, kas darbināmas ar dīzeļdzinēju motoriem. Kopumā uzņēmumi arvien biežāk uzmanību pievērš dabai draudzīgākām pārvietošanās alternatīvām. Lasi tālāk, lai uzzinātu vairāk par tendencēm auto jomā!

Īstermiņa auto noma – pieaug pieprasījums

Pērn īstermiņa automašīnu nomā pieprasījums pēc auto pieaudzis par 10%. Zīmīgi, ka palielinās arī dienu skaits, cik ilgi tiek nomātas automašīnas, jo ceļotāji plāno garākus atpūtas braucienus. Raksturīga tendence, ka klienti arvien biežāk apceļo visas Baltijas valstis – Latviju, Lietuvu un Igauniju – pēc kārtas. Tiesa, rezervācijas joprojām tiek veiktas pavisam īsu brīdi pirms paredzētā brauciena, apmēram nedēļu iepriekš.  

 

“Avis” līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne stāsta, ka īpaši palielinājies to ceļotāju skaits, kas uz Baltiju dodas no ASV un Skandināvijas. Ja iepriekš daļa no tūristiem bija piesardzīgi, plānojot ceļojumu uz Baltijas valstīm, jaunākā informācija un apkopotie dati rāda, ka tagad viņi šai reģionā jūtas krietni drošāk un labprāt izvēlas to kā galamērķi.

 

Kādi ir vispieprasītākie auto īstermiņa nomā? Līderos vēl aizvien ir SUV tipa automašīnas jeb pilsētas krosoveri, tomēr privātpersonas mēdz ceļošanai izvēlēties arī ekonomiskus, nelielus auto, lai samazinātu degvielas izmaksas. Biznesa klases klienti visvairāk izvēlas vidējās klases auto un noteikti ar automātisko ātrumkārbu. Parasti tie ir kompakti hečbeki vai SUV. Dati liecina, ka īstermiņa automašīnu nomā ir mazāks pieprasījums pēc elektroautomašīnām. Tas saistīts ar klientu satraukumu par uzlādei nepieciešamo laiku un pieejamām uzlādes vietām. Lai šo jomu attīstītu, nepieciešams sniegt vairāk informācijas par tās iespējām.

 

Nodokļu politikas mudināti, uzņēmumi veido zaļākus autoparkus

Viena no pilna servisa tendencēm ir, ka 2023. gadā samazinājās pieprasījums pēc auto ar dīzeļdzinēju motoriem. Automašīnu izvēli ietekmēja izmaiņas nodokļu politikā – par auto ar lielāku jaudu maksājams lielāks vieglā transportlīdzekļa nodoklis. Tā kā Eiropas Savienība mudina veidot “zaļāku” vidi mums apkārt un pēc iespējas samazināt izmestās CO2 emisijas, prognozējams, ka uzņēmumi aizvien vairāk domās par to, kā savus autoparkus padarīt videi mazāk kaitīgus. Visticamāk, tuvākajos gados aizvien pieaugs pieprasījums pēc elektroauto un hibrīdauto. 2022. gadā tie veidoja 13% jauno auto, bet 2023. gadā jau 22% automašīnu. Domājams, ka šī tendence turpināsies arī šogad.

 

Daina Kantāne atzīst, ka divi pēdējie gadi bijuši gana sarežģīti: norises ekonomikā ietekmēja gan pandēmijas sekas un cīņa ar tām, gan karš Ukrainā, Euribor procentlikmju kāpums, kā arī enerģētikas krīze. Straujās izmaiņas nosaka to, ka privātpersonas un arī uzņēmumi lēmumus pieņem piesardzīgi un kopumā ir drīzāk nogaidoši, tostarp saistībā ar izmaiņām automašīnu parkā. Taču lēmumus nav iespējams atlikt bezgalīgi, tāpēc “Avis” prognozē, ka šogad gan uzņēmumu pārstāvji, gan pašas privātpersonas daudz aktīvāk veiks izmaiņas un pieņems lēmumus.

“Avis” – auto nomas un pilna servisa līzinga uzņēmums 

 

Kompānija “Avis”, kas sniedz ilgtermiņa un īstermiņa auto nomas, kā arī pilna servisa automašīnu līzinga pakalpojumus. Uzņēmums Latvijā darbojas jau vairāk nekā 30 gadus un ir kļuvis par vienu no lielākajiem automašīnu nomas tirgus dalībniekiem. Sazinies ar mums, lai uzzinātu, kā varam palīdzēt!